۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷

مدیر سازمان «HS نلسون ماندلا» مهمان جشنواره سینماحقیقت شد

مدیر سازمان «HS نلسون ماندلا» مهمان جشنواره سینماحقیقت شد

کازوهیرو تاکِگاوا مدیرعامل سازمان خیریه «HS نلسون ماندلا» از ژاپن مهمان هشتمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کازوهیرو تاکِگاوا مدیرعامل سازمان خیریه «HS  نلسون ماندلا» از کشور ژاپن عصر روز گذشته مهمان هشتمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شد و در دیدار با محمد مهدی طباطبایی نژاد، دبیر جشنواره، محمد آفریده و مرتضی رزاق‌کریمی درباره همکاری و تعامل برای حمایت از پخش و تولید فیلم‌هایی با موضوع بحران سخن گفت.

وی در این باره گفت: موسسه خیریه «HS  نلسون ماندلا» فعالیت هایی در حوزه آموزش رایگان جهت رشد، شکوفایی، توانمندی، ایجاد انگیزه و خلق نگرش درست برای اقشار آسیب‌دیده و قربانیان حوادث غیر‌مترقبه دارد و تاکنون همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی بسیاری در بیش از 40 کشور دنیا برگزار شده است.

کازوهیرو تاکِگاوا افزود: این سازمان معتقد است بزرگترین ابزار بشر برای بهبود زندگی خود و همنوعانش، ذهن و تفکر وی است و به واسطه آن می‌تواند یک چهارچوب ذهنی مستحکم برای ساختن جامعه‌ای سربلند به وجود آورد.

سید‌محمدمهدی طباطبایی‌نژاد نیز در این جلسه گفت: طی دهه‌های گذشته کشور ایران بحران جنگ تحمیلی و بلایای طبیعی را تجربه کرده و ساخت فیلم از چنین مواردی همواره از سوی فیلمسازان و نهادها مورد توجه بوده است. 

دبیر جشنواره «سینماحقیقت» ادامه داد: قربانیان حوادث غیرمترقبه بیش از پیش به ایمان و ذهن آرام نیاز دارند و سینما می‌تواند با استفاده از آرامش درونی بزرگان از جمله حضرت علی (ع) که جشنواره سینماحقیقت با فرمایشی از سوی ایشان به کار خود ادامه می‌دهد، ایمان را با زبانی جهانی بیان کنند.

وی افزود: برای بیان آسیب‌های رسیده به قربانیان حوادث مختلف، سینمای مستند پیشرو بوده و جشنواره سینماحقیقت هم محفلی برای نمایش این نوع آثار است زیرا مهمترین رویکرد این جشنواره توجه به آگاهی، همگرایی، عدالت و وجه انسانی موضوعات است. به همین واسطه هر سال مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ضمن تولید فیلم‌های مرتبط با موضوع بحران، بخشی را هم به نمایش مستندهای بحران اختصاص می‌دهد که همواره جز اصلی‏‌ترین سرفصل های جشنواره سینماحقیقت است.

طباطبایی‌نژاد در پایان گفت: امسال جشنواره سینماحقیقت در بخش چشم‌انداز سینمای ژاپن، میزبان 10 فیلم مستند ژاپنی است.

موسسه خیریه HS ژاپن سعی دارد با پرداخت درست و صحیح به ایمان، این موضوع را که ایمان موجب کمال انسان می شود، به کمک فیلم مستند در اختیار مخاطبان قرار دهد.

 

کد خبر 2435259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha